Vakantie - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Februari 2010 | Nederland, Leeuwarden

Goedemorgen allemaal,

Vakantie! De eerste dag in de afgelopen dagen dat we allemaal voor het eerst een echt vakantiegevoel hebben. Gisterochtend zijn we naar Windhoek gereden. Emiel, Geke, Pia (we noemen haar tegenwoordig PA, Personal Assistent van Harry) en Marius zijn in de auto met Harry naar het Catholic Hospital gereden (stond het beste aangeschreven). Grappig om te zien dat hier ook daadwerkelijk allemaal nonnen werkzaam zijn. Harry is op een voortreffelijke manier onderzocht (kunnen de ziekenhuizen hier nog iets van leren). In korte tijd zijn er allerlei bloedonderzoeken, ECG, hartfilmpje enzovoorts gemaakt. Zonder dat ‘ie van de ene afdeling naar de andere afdeling hoefde te gaan. Zodra een uitslag van een onderzoek binnen kwam, werd dit meteen gecommuniceerd. Uit het bloedbeeld bleek gelukkig dat Harry geen hartinfarct heeft gehad waar men in Maun toch wel een beetje bang voor was. Verder zijn alle andere uitslagen ook allemaal positief. Hij heeft het bloedbeeld van een jonge kerel! Geweldig nieuws dus. Aukje, Albert en ik zijn iets later vanuit de Gobalodge richting Windhoek vertrokken.Had tenslotte ook geen zin om met z'n achten in het ziekenhuis te wachten. We hebben de auto bij de Craftshop geparkeerd (staat ‘ie veilig) en hebben daar eerst een kop koffie gedronken met een stuk taart (de eerste keer deze vakantie,want we willen allemaal 10 kilo afvallen deze twee weken ;-) niet dat dat gaat lukken hoor). Wat een enorm stuk taart. We hebben hier de rest van de dag tot het avondeten op geteerd. Na de koffie hebben we even geshopt in Windhoek. Op zoek naar een aantal leuke kadootjes voor het thuisfront. Toen ik Eric sms’tje of ‘ie nog speciale wensen had, sms’te hij terug dat het al een geweldig kado was dat ik over een paar dagen terug ben (heb ik een fantastische man of niet!). Gelukkig heb ik een aantal leuke dingetjes gevonden. Rond half 2 troffen we de andere groep weer bij het Craftcenter voor een kop thee. Zij hadden er natuurlijk een pittige ochtend op zitten. Wachten, wachten, wachten. En een ziekenhuis is natuurlijk niet de meest inspirerend omgeving. We hebben toen nog op 1 uitslag van het ziekenhuis gewacht dat telefonisch doorgegeven zou worden. Al snel kwam het verlossende telefoontje dat alles er goed uit ziet. Super nieuws!!! Vervolgens zijn we met de rest van de groep nog lekker door Windhoek gelopen. Niet echt een mooie stad. Opvallend modern voor een Afrikaanse stad, maar geen gezellige kern ofzo. Het was enorm warm, dus aan het eind van de middag waren we echt helemaal uitgeblust. Moe van alle spanningen rondom Harry, moe van de warmte, moe van het lopen… Om 18.00 uur zijn we naar de Heya Game Lodge vertrokken. Deze lodge ligt op ongeveer 30 km van Windhoek in een natuurgebied van 22.000 hectare. Toen we de poort doorreden zagen we al een kudde springbokkies, gnoes, een zebra, bavianen, super! De ligging van de lodge is een sprookje. Ik zit nu onder een rieten parasol met aan mijn linkerkant het zwembad met fantastische hangmatten, voor mij een uitzicht over een meer met daarachter een grote groene vlakte waar een kudde springbokkies staat, daarachter bergen en aan mijn rechterkant een hele mooi houten, rietgedekte accommodatie die op palen boven het water staat. Vandaar nu eindelijk bij ons allemaal het ultieme vakantiegevoel!!!
Gisteravond hebben we met elkaar gedineerd (ik heb tegen al mijn principes in springbokkie gegeten, zielig) en daarna zijn we allemaal rond 21.30 uur ons bed ingedoken. Ben als een blok in slaap gevallen. Vanochtend lekker uitgeslapen en pas om 8.30 uur ontbeten. Zal wel wennen zijn om volgende week weer m’n eigen boterhammetjes te moeten smeren. Vanochtend hebben we lekker liggen zonnen bij het zwembad. Is natuurlijk wel lekker om met een kleurtje thuis te komen. Maar langer dan een uur in de zon kun je echt niet liggen. Daar is de zon veel te fel voor. Pia is in haar eentje een wandeling van 1,5 uur rond het meer gaan maken. Toen wij hier aan de koffie zaten, konden we haar aan de overkant zien wandelen. Wel stoer, want er lopen hier dus ook cheetah’s en luipaarden. Pia is vegetarisch, dus we hebben de nodige grappen gemaakt over het feit dat de cheetah’s haar toch niet opeten omdat ze alleen maar naar groente smaakt, hihihi. Nu liggen we allemaal lekker een boekje te lezen, wat te kletsen, kortom heerlijk te niksen. Na de lunch gaan we een wandeling maken en om 16.00 uur een gamedrive van 2 uren. Ben benieuwd wat voor dieren we zullen zien. Tsja, morgen alweer de laatste dag van een in alle opzichten zeer bewogen (werk)vakantie. De beelden van vorige week spelen nog voortdurend door m’n hoofd. Zal voorlopig wel zo blijven, hebben we allemaal last van.
Morgen misschien nog een allerlaatste update en dan kan ik zondag alweer heerlijk die kleine (en grote) mannetjes knuffelen!!!!

• 26 Februari 2010 - 10:55

Pap En Mam:

Wat een bewogen dagen hebben jullie beleefd, maar geweldig nieuws dat alles oké is met Harry, een hele opluchting.
    Nu gelukkig toch nog een paar dagen lekker "vakantie vieren", dat moet zeker lukken in zo'n prachtig natuurgebied. Toch zullen we blij zijn als je zondag, na twee enerverende weken, weer veilig thuis bent. Anita geniet nog van een paar fijne ontspannende dagen en tot gauw.
    liefs en een dikke knuffel

• 26 Februari 2010 - 12:03

Mam:

Ik heb net even gegoogeld naar foto's van Heya Game lodge, tsja wat moet ik er van zeggen: dat wil ik ook!
    Zie je helemaal zitten onder je rieten parasolletje, wat is het daar mooi. Veel plezier op je gamedrive, hopelijk kunnen jullie veel dieren spotten.

• 26 Februari 2010 - 14:13

Ans:

Je berichtgeving is gelukkig weer een stuk positiever dan van de week... Ik wens je nog een relaxte dag(en) toe en vooral een veilige thuiskomst! Er zijn hier veel mensen die weer naar je uitkijken...!

• 26 Februari 2010 - 14:54

Pia:

He Anita, Wat een belevenissen, zal wel wennen zijn om straks weer'normaal'te leven. Heerlijk om te lezen dat je van alle geniet. Groetjes van ons en oant nei wieke. ...of zo.

• 26 Februari 2010 - 19:09

Rebecca:

Fijn om te horen dat het beter gaat met Harry. Een hele goede terugreis gewenst!! De Groeten aan iedereen.

Groetjes Rebecca

• 26 Februari 2010 - 20:25

Feike En Hannie:

Wat een geluk dat alles met Harry goed is afgelopen. Kom je toch nog even aan het vakantiegevoel toe. Jij moet maar niet alleen het meer omlopen. Die bokkies lusten n.l. wel een jong groen blaadje. Fijn dat je gauw weer bij ons bent. Liefs.

• 26 Februari 2010 - 21:07

Tineke:

Hallo Anita,
    Wat een belevenissen zeg.
    Ik hoop dat je ook nog even hebt kunnen genieten en dan bijna weer terug naar het gewone leven met een hoofd en hart vol herinneringen.
    Ik wens je voor deze laatste 2 dagen alle goeds.

• 27 Februari 2010 - 13:07

Anneke Nieuwland:

Lieve Anita,
    we zijn een paar dagen weggeweest, ja ook wij passen regelmatig op kindertjes-- erg gezellig- na de eerste schrik over Harry (hoorde ik van Jetty) veel aan jullie gedacht, fijn dat het"mee"valt
    we wensen je een voorspoedige terugreis en dan weer heerlijk genieten van alles wat je "hier"hebt-- met inderdaad een bewogen en geweldige ervaring in je hart. lieve groeten van Anneke