Kort maar krachtig - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu Kort maar krachtig - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu

Kort maar krachtig

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

13 April 2011 | Nederland, Leeuwarden

Sorry hoor, vandaag een iets minder lang verslag. We zijn nu net terug bij de lodge en gaan zo nog eten. Het zijn lange dagen. We staan rond 6.15 uur op en liggen meestal rond 23.30 uur in bed en door de hitte raak je behoorlijk vermoeid. Maar dat geeft niets, want er gebeurd ontzettend veel.
In een notendop vandaag: eindelijk het zand geregeld voor de fundering van het Old Age Home. Dit betekent dat we vrijdag een fundering hebben voor de nieuwbouw!!! Jan en ik zijn vanochtend direct naar het gemeentehuis gereden om dit te regelen. Het is toch van de zotte dat er al dagen betaalde werkkrachten in de zon (betaald) liggen te wachten totdat het zand eens komt. Verder aan Lukoff (zeg maar, hoofd openbare werken) gevraagd hoe het met de bomen op het Old Age Home terrein zat. Hij zei dat de gemeente moest bepalen welke er wel/niet gekapt mochten worden. Toen we vroegen hoe we dat konden regelen, stelde hij voor om bij ons in de auto te stappen en er direct een naar toe te rijden. Alles draait hier om contacten, dat blijkt maar weer. Toen we bij het Old Age Home terrein aankwamen, bleek dat we alle bomen die we graag willen kappen i.v.m. de geplande tuin ook mogen kappen. Goed nieuws!! Om een lang verhaal kort te maken: Marcel en papa hebben gereedschap geregeld en vandaag hebben ze alle bomen gekapt!! Knap staaltje werk in de brandende zon. De kinderen die erbij stonden vonden het prachtig. Als een boom lag, dan riepen de mannen “hierperdepiep” en de kinderen “hoera”.
Om 12.00 uur hadden we een overleg met Dewaal en de bouwer van het nieuwbouwgedeelte van het Old Age Home. Nog de laatste wijzigingen op de bouwtekeningen aangebracht en wat afspraken m.b.t. planning en budget gemaakt. Ziet er goed uit.
Verder hebben Jan en ik een gesprek gehad bij het Ministery of Health gehad m.b.t. de verstrekking van home based care kits (zeg maar, startpakketjes die ze vertrekken aan organisaties die vrijwillige thuiszorg verlenen). Kort maar krachtig en zeer verhelderend.
Vanmiddag stond in het teken van vergaderingen. Eerst met de nieuwe child care association die graag kennis met ons wilde maken en daarna met de trust. Met name deze laatste vergadering was zeer, zeer nuttig en heeft ons een aantal goede afspraken opgeleverd.
Al met al nu kapot. Een deel van de groep fysiek moe omdat ze of de hele dag in de zon mee hebben gelopen met vrijwilligers van de Barnabasgroep of bomen hebben gehakt, Jan en ik omdat we bijna de hele dag in overleg hebben gezeten. We duiken er vanavond allemaal vroeg in.
Dit was alweer woensdag. Nog maar twee productieve dagen voor de boeg waarin nog veel moet gebeuren.

• 14 April 2011 - 07:18

Tineke De Zeeuw:

Koos, dat is weer eens wat anders hè, bomen kappen ipv slimme meters regelen!!!