Auw! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu Auw! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu

Auw!

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Januari 2010 | Nederland, Leeuwarden

De voorbereidingen voor ons vertrek op 12 februari beginnen nu echt steeds meer vorm te krijgen.
Gisterochtend ben ik bij de GGD geweest voor een inenting tegen de Gele Koorts. Omdat dit m'n tweede inenting was, ben ik nu maar liefst 25 jaar beschermd! De verpleegkundige gaf wel aan dat ik over zo'n 23, 24 jaar wel even moest checken bij de GGD of de houdbaar van dit vaccin echt zo lang is. Alsof ik dat over 23 jaar nog weet!?
Verder allerlei enge verhalen over Hepatitus B en hondenbeten enzo aangehoord. Je zou bijna niet meer op reis durven gaan...

's Middags ben ik naar Ugchelen gereden. Daar woont het echtpaar Poppema. Ze zijn beide (gepensioneerd?) officieren (lees voorgangers) van het Leger des Heils en hebben jarenlang leiding gegeven aan De Wending. Een ontwenningscentrum voor aan alcoholverslaafde mensen van het Leger des Heils (zie www.dewending.org). Omdat er vanuit de voorbereidingsgroep ook een vraag was of ik me in Gobabis wil bezig houden met voorlichting over de gevolgen van alcohol heb ik me bij de familie Poppema uitgebreid laten voorlichten. Een zeer fijn gesprek! Ze hebben me van allerlei nuttige informatie voorzien en me weer in contact gebracht met andere deskundigen. Na zo'n gesprek realiseer je je wel heel erg dat twee weken maar een zeer beperkte tijd is. Moet geloof ik toch enigszins aan verwachtingsmanagement bij mezelf gaan doen en niet te hoge doelen stellen. Maar... ik ben in ieder geval ontzettend geinspireerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Anita aan de slag in Gobabis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Veilig thuis

27 Februari 2010

Here I come

26 Februari 2010

Vakantie

24 Februari 2010

Back in town

22 Februari 2010

Doorweekt
Anita

Reisdagboek van een Namibie-fan!

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 26533

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Gobabis Part III

08 April 2011 - 17 April 2011

Gobabis Part II

12 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Anita aan de slag in Gobabis

Landen bezocht: