Het is bijna zover.. - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu Het is bijna zover.. - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover..

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Maart 2011 | Nederland, Leeuwarden

Hallo allemaal,

Tsjongejonge, this brings back memories!! Het is alweer ruim een jaar geleden dat ik voor het eerst een verslag op waarbenjij.nu plaatste. Er is in dat jaar veel gebeurd. De reis naar Gobabis was overweldigend in alle opzichten. Er kon geen sprake van zijn dat dit eenmalig zou zijn. Ik was dan ook enorm blij met het aanbod om bestuurslid te worden van de Werkgroep Ontwikkelingssamenwerking Smallingerland (WOS). Dit is de vrijwilligersorganisatie die samen met de gemeente Smallingerland de vriendschapsband met Gobabis onderhoudt. De gemeente ondersteunt alle gemeentelijke projecten (sanitatie, afvalverwerking, brandweer, gezondheidszorg, etc.) en de WOS ondersteunt alle welzijnsprojecten (Old Age Home, preschools, Sida Sores voor kinderen met een verstandelijke handicap, etc.). Vanuit het bestuur ben ik voorzitter van de werkgroep Old Age Home en dat doet natuurlijk mijn sociaal gerontologische hart kloppen ;-)
Sinds februari vorig jaar zijn er grote vooruitgangen geboekt in het Old Age Home. De bestaande huisjes zijn inmiddels gerenoveerd, Rotary Drachten heeft een enorm bedrag geschonken waardoor de nieuwbouw die op dit moment gaande is helemaal ingericht kan worden en de vrijwilligers hebben inmiddels een tuin ingericht en gebruiken de groenten daarvan voor de maaltijden die nu dagelijks voor de ouderen gekookt worden. Het is super dat hier enthousiaste professionals uit Nederland bij betrokken zijn.
Van 8 - 17 april ga ik samen met Jan Rozema (vice voorzitter WOS), twee dames van Thuiszorg De Friese Wouden en papa naar Gobabis. Daar ontmoeten we een delegatie vanuit de gemeente die al op 5 april vertrokken is. Kortom, we zijn met een hele groep! Het wordt een drukke, drukke week vol afspraken en activiteiten. De voorbereidingen lopen voorspoedig; de zuidafrikaanse e-mails vliegen mijn mailbox binnen, dus er is al veel contact met Gobabis. Ze zien naar ons uit en wij naar hen!

• 03 April 2011 - 10:56

Marjolijn:

Hey Anita, gaaf dat een tweede bezoek aan Gobabis nu dichtbij komt. Een heel goede reis en een succesvol bezoek toegewenst. Gaat je vader nog mee?

Wij vertrekken morgen voor 9 dagen naar Syrie, voor onze huwelijksreis!

Ik zie je blogberichtjes wel verschijnen in een internetcafe :-)

• 04 April 2011 - 19:23

Oeds Kuipers:

Hallo Anita en Koos; heel veel succes met jullie reis/plannen! Als collega van je Koos volg ik jullie natuurlijk via deze site.
    Als jullie terugkomen zou het mooi zijn een plan te schrijven voor de Alliander Foundation zodat er geld beschikbaar komt om jullie plannen te realiseren.
    Good luck, petje af voor jullie die de wereld weer een stukje beter maken.