Money money money - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu Money money money - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu

Money money money

Door: anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

18 Januari 2010 | Nederland, Leeuwarden

Hoi allemaal,

Tjsongejonge, ik dacht even gemakkelijk een rekening te openen voor giften m.b.t. het Old Age Home waar ik aan de slag ga. Nou, niet dus. Als particulier kan ik helaas niet een rekening openen onder de naam Old Age Home Gobabis. Dan moet ik ingeschreven staan bij de KvK. Lijkt me voor twee weken vrijwilligerswerk een beetje overdreven. Helaas was aansluiten bij bestaande stichtingen/fondsen enzovoorts ook niet te regelen. Leek wel zo gunstig (ook voor jullie als gulle gevers ;-)) omdat de giften dan aftrekbaar zijn van de belasting.
Nou ja, i.v.m. het tijdsbestek heb ik toch maar besloten iedereen te vragen om een gift te storten op onze eigen rekening 6936608 o.v.v. Gobabis. Helaas niet aftrekbaar, maar wel heel nuttig!
Het kleinschalige Old Age Home in Epako (krottenwijk van Gobabis) waar ik aan de slag ga heeft werkelijk niets. Er zijn inmiddels een paar vrijwilligers getraind in het wassen en tillen van mensen en dat is het zo'n beetje. Er zijn dus geen beroepskrachten, er zijn geen doorligbedden, er zijn geen tilliften, geen incontinentiemateriaal, geen rollators, geen .......
Het geld dat jullie dus overmaken gaan we besteden aan nuttige materialen. In Windhoek is bijna alles wel verkrijgbaar. En als we het daar aanschaffen (i.p.v. uit Nederland meenemen) stimuleren we meteen de lokale economie. Bovendien zijn de materialen daar veeeeele malen goedkoper dan hier.
Marius vertelde dat hij daar vorig jaar voetbalschoenen voor de jongens kocht voor 6,00 euro per paar. Terwijl die schoenen (NIKE) meer dan 100 euro kosten.

Dus ook via deze weg: stort alsjeblieft een bedragje voor Gobabis op rekeningnummer 6936608 t.n.v. E.G. Kamperman o.v.v. Gobabis.

Thanks!