Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Anita Kamperman - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 April 2011 | Nederland, Leeuwarden

Hallo allemaal,
Wat geweldig om te merken dat er zoveel mensen zijn die met me meeleven. Geeft altijd weer een warm gevoel!

Afgelopen maandagavond hadden Albert en ik alle mensen uitgenodigd die deze keer meereizen naar Gobabis. Het is toch altijd wel prettig om te weten met wie je op stap gaat en wat iedereen gaat doen. Het gezelschap is zeer divers; heel verschillend qua achtergrond, maar allemaal enorm gemotiveerd om de komende week hard aan de slag te gaan. Wat gaat er allemaal gebeuren? Albert heeft vanuit de gemeente een collega mee genomen die het sanitatieproject (droogtoiletten in Epako) gaat coördineren. Een andere collega, Marcel, gaat de gereviseerde vrachtwagen overdragen aan zijn Namibische collega's en hen opleiden in het onderhoud van de vrachtwagen. Nog een oud-collega/stagiaire, Loes, gaat helpen om het museum van Gobabis meer op de kaart te krijgen. Toerisme kan tenslotte een grote bron van inkomsten zijn voor de bewoners.
Vanuit de WOS nemen Jan en ik mijn vader mee. En dat is voor mij toch wel heel bijzonder! Ik voel me enorm bevoorrecht dat ik samen met mijn vader deze reis kan maken. Ervaringen delen, indrukken opdoen, mooie herinneringen kweken en samen hard aan de slag. Mijn vader gaat deze week alle technische gegevens verzamelen voor zonnepanelen op de gebouwen van het Old Age Home en het project Light for the Children. Elektriciteit kost geld en dat is er bijna niet. Zon is gratis, en daar is er heel veel van! Dus het zou prachtig zijn dat we via de Alliander Foundation dit project tot uitvoer kunnen brengen. Zodra we terug komen, stellen we meteen een projectvoorstel op. Verder moet hij gewoon hard aan het werk, want het dak en de muren van Sida Sores moeten gerepareerd worden.
Ook gaan op verzoek van de WOS 2 medewerkers van de Thuiszorg mee; Irene en Pia. Zij gaan een nieuwe groep vrijwilligers ondersteunen die thuiszorg verlenen aan mensen met een handicap in Epako. En daar zijn er, helaas, heel veel van. Uitgebreide medische zorg kunnen vrijwilligers niet verlenen, maar het zou al heel mooi zijn wanneer deze mensen eens goed gewassen worden,dat hun nagels geknipt worden, hun kleine wondjes verzorgd worden en dat ze schone kleren krijgen, etc. En tot slot gaan nog twee dames mee. Sigrid op persoonlijke titel en we hebben haar namens de WOS gevraagd of ze met name wil gaan kijken hoe we een aantal projectoverstijgende zaken (ontwikkeling soupkitchens en aanleg tuinen bij de diverse projecten) op een handige manier kunnen regelen. En de vrouw van Marcel, Stijntje, is werkzaam in een revalidatiecentrum, dus zij gaat mee met Pia en Irene en kan vast een goede bijdrage leveren aan de training van de vrijwilligers.

Kortom, zowel vanuit de gemeente als vanuit de WOS gaat er deze week heel hard gewerkt worden!!

Vanochtend nog een vergadering voor mijn werk gehad, nu nog nog de laatste werkmails beantwoorden en dan ga ik mijn tas inpakken! Naast m'n eigen spulletjes, gaat er weer heel veel extra's mee. Handschoenen voor de werkmannen. Deze komen uit de garage van de gemeente, alleen het waren er zoveel dat we ze maar over de hele groep verdeeld hebben. Gelukkig doen ze bij Namibian Airways niet zo moeilijk over overgewicht ;-)
Verder in mijn bagage stapels maandverband. Geloof me, daar gaan we heel veel vrouwen blij mee maken en een zak vol speelgoedautootjes, zeepjes, shampoo, ballonnen, etc.
We hadden al erg vol lol om de koffer van mijn vader: daarin zit wat gereedschap, maandverband en grote handschoenen. En dan moet hij straks bij de douane de medewerkers overtuigen dat hij als toerist Namibie ingaat. HAHAHAHAHAHA.

Van een aantal lieve mensen (ik noem geen namen, maar ze weten wel wie ik bedoel) heb ik giften ontvangen voor het Old Age Home. Dat is geweldig!! Ik heb niet zoals vorig jaar, een 'bedelmail' verstuurd, omdat ik het eigenlijk wat opdringerig vond om dat weer te doen. Maar als er nog vrienden, kennissen, familieleden zijn die een gift zouden willen geven, dan kan dat op de bankrekening van de WOS: rek.nr. 38.90.87.572 ovv Old Age Home. De WOS is inmiddels ANBI geregistreerd, dus de gift is aftrekbaar van de belasting!!

Goed, ik brei er voor nu een eind aan. Waarschijnlijk is de volgende update in Gobabis geschreven!!

Doei allemaal!

  • 07 April 2011 - 11:29

    Tineke De Zeeuw:

    Goede reis veel succes daar in Namibië !!

  • 07 April 2011 - 18:11

    Erik En Corien:

    Goede reis! We hopen dat het meevalt met de zenuwen... ( in je lies wel te verstaan) ;-) We volgen je via je site!
    Succes, GO BABI' S !!


  • 07 April 2011 - 19:05

    Nelleke:

    Het enthousiasme straalt van je verhaal af. Nu al!! Heel veel succes en een fijne tijd, samen met je vader. We gaan je volgen via deze site, dus ga lekker door met verhalen schrijven.
    Liefs,
    Nelleke

  • 08 April 2011 - 12:41

    Trees Flapper:

    Ik wens jou en de hele groep maar speciaal Jan, Sigrid en Albert een goed verblijf toe in Gobabis. Zo te horen gaan jullie daar heel veel goed werk verrichten.
    Liefs, Trees

  • 08 April 2011 - 14:44

    Atty:

    Joh, geweldig, wat een enthousiasme,een goede tijd daar en passen jullie goed elkaar.

  • 09 April 2011 - 15:37

    Jan En Paula:

    Geweldig dat je zo met zijn allen op weg kan, wij hopen dat het veel resultaat zal hebben aan het enthousiastme zal het zeker niet liggen, let je een beetje op Koos, dat maandverband doet vast pijn.

    Gr jan en Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Gobabis Part II

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2012

Gobabis Part III

16 April 2011

Tot morgen

14 April 2011

donderdag alweer

13 April 2011

Kort maar krachtig

12 April 2011

Weer veel gedaan
Anita

Reisdagboek van een Namibie-fan!

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 26487

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 15 Oktober 2012

Gobabis Part III

08 April 2011 - 17 April 2011

Gobabis Part II

12 Februari 2010 - 28 Februari 2010

Anita aan de slag in Gobabis

Landen bezocht: